Kirkernes Sociale Arbejde - Holstebro

KSA - Kirkernes Sociale Arbejde Holstebro

Hvad er KSA - Holstebro?

Kirkernes Sociale Arbejde - Holstebro er et samarbejde mellem Viborg Stift, Menighedsplejen i Danmark og Holstebro Provsti

Formålet med foreningen er at skabe en nemmere indgang for kommunen til kirkens diakonale tilbud, samt styrke samarbejdet på tværs af sognegrænser. Dermed kan diakonale aktiviteter som trivselsgrupper, ungenetværk, sorggrupper og mandegrupper blive tilbudt flere borgere på tværs af sognegrænserne.

I Holstebro er Karin Juul Jensen ansat som lokal koordinator, og hun er med til at skabe et tæt samarbejder mellem både kirkerne i provstiet samt kommunen.

I Holstebro Kirke er vi glade for at være en del af samarbejdet, og mener, at vi som kirke har et medansvar for vores lokalsamfund, som vi, via diakonale tiltag som KSA, kan bidrage til.

Få mere information

Du kan læse meget mere om de mange tilbud fra KSA - Holstebro, på foreningens egen hjemmeside.

Center for Sundhed holstebro logo
Kirke- & kulturmedarbejder - Inge Damtoft