Allehelgenskoncert med Gesta Danorum

Søndag den 3. november kl. 16.00 i Holstebro Kirke

- kan du opleve en stemningsfuld Allehelgenskoncert med kammerkoret Gesta Danorum. Under ledelse af dirigent Frida Hvelplund vil koret fremføre en række forskellige Ave Maria-satser, komponeret af forskellige komponister. Koncerten lover at blive en rørende oplevelse, hvor kirkens akustik og korets klangfulde stemmer skaber en særlig højtidelig atmosfære.

Ave Maria, en af de mest ikoniske bønner i den kristne tradition, er blevet sat i musik utallige gange, og Gesta Danorum vil præsentere publikum for en varieret samling af disse smukke musikalske fortolkninger. Med en blanding af blandede Ave Maria værker vil koncerten tilbyde noget for enhver klassisk musikelsker, der ønsker at lade sig gribe af åndelig musik i anledning af Allehelgensdag.

Koret Gesta Danorum blev grundlagt i 1989 af organisten Ole Brinth og har siden da udviklet sig til et alsidigt ensemble, der arbejder med både kirkeligt og verdsligt klassisk kormusik. Oprindeligt fokuserede koret på dansk kormusik, hvilket afspejles i dets navn, som henviser til Saxos Danmarkskrønike. I dag spænder korets repertoire fra renæssancen til moderne tid.

Frida Hvelplund, korets dirigent, er uddannet sanger og korleder. Hun har studeret på Vestervig Kirkemusikskole og har gennemgået talentprogrammer ved både Sangkraft i Aarhus og Den Jyske Opera. Med sin baggrund i både klassisk musik og opera bringer hun en dybde og forståelse til korets præstationer, der gør hver koncert til en særlig oplevelse.

Fri entré

Kordegnekontoret