Sommerudflugt

Torsdag den 15. august 2024

Turen går til Baunekirken, Tekstilmuseet samt Trehøje & Vind Hede

OBS: Der er venteliste til turen

Der er afgang fra Sognehuset torsdag d. 15. august kl. 9.30. Herfra kører vi mod Tjørring og Baunekirken, hvor vi starter med rundstykker og formiddagskaffe. Når kaffen er drukket, skal vi se og høre om Jyllands moderne rundkirke fra 1977. Baunekirkens smukke kunstværker bliver der også mulighed for at kigge nærmere på.

Herefter kører vi den korte vej til Tekstilmuseet i Herning, hvor vi vil nyde en - lidt utraditionel - udflugtsfrokost. (Drikkevarer udover postevand er egenbetaling på dagen). Efter frokosten får vi, opdelt i to hold, en guidet rundvisning i museet under overskriften ”Made in Midtjylland”. Det er fortællingen om, da Danmark blev moderne – og hvordan tekstilindustrien i det midtjyske ikke kun trak tråde ud i det lokale område og resten af landet, men også til resten af verden. Der bliver også lidt tid til selv at gå rundt eller besøge museumsbutikken.

Omkring kl. 14.30 sætter vi os atter i bussen og begiver os så småt hjemad. Vi kører ad små og smukke veje over Skibbild, Trehøje, Ørnhøj, Vind Hede og Råsted. Og så håber vi, at hedelyngen er sprunget ud. Undervejs nyder vi vores medbragte eftermiddagskaffe og kage.

Vi forventer at være tilbage ved Sognehuset ca. kl. 16.15.

Prisen for udflugten er 250 kr., som vi beder om betales ved bindende tilmelding til:
Inge D. Damtoft eller Kirkekontoret.

Prisen på 250 kr. dækker bus, formiddagskaffe, entré, frokost med postevand (andre drikkevarer er egenbetaling på dagen), rundvisning og eftermiddagskaffe.

Tilmelding slutter SENEST mandag d. 5. august 2024.
Bemærk begrænset antal pladser!

Velmødt til en god og hyggelig dag!
Inge D. Damtoft Kirke- og Kulturmedarbejder/udflugtsleder Tlf. 29 17 15 37

Kordegnekontoret