Velkommen til Anders Niemeier Lindegaard

Ny Sogne-, korshærs og arresthuspræst ved Holstebro Kirke

Vi glæder os til at byde velkommen til vores nye sogne,- korshærs og arresthuspræst, Anders Niemeier Lindegaard, som officielt bliver indsat i sin nye stilling søndag den 17. november ved højmessen kl. 10.00 i Holstebro Kirke.

Anders Niemeier Lindegaard

Anders er 40 år, gift med Trine, og sammen har de tre børn: Esther på 11 år, Albert på 8 år og Nora på 6 år.

Anders kommer fra en stilling som sognepræst i Græse og Sigerslevvester på Sjælland, hvor han har været præst i de sidste tre år.

Hans passion for arbejdet med sårbare mennesker er en af grundende til, at valget faldt på stillingen som sogne,- korshærs og arresthuspræst: "Jeg har altid gerne villet være på side med dem, som ikke altid har det nemt," fortæller Anders. Den menneskelige og diakonale indgangsvinkel til præstegerningen i stillingen er noget, han glæder sig til at fordybe sig i.

En anden grund til, at valget faldt på Holstebro Kirke var muligheden for at arbejde tæt sammen med andre præster, en bred kollegaflok, menighedsrådet og teamet i Kirkens Korshær. "Jeg går meget op i at være en del af et fællesskab, og jeg ser frem til at indgå i et stærkt samarbejde, hvor vi er et team om at skabe kirken."

Holstebro er ikke fremmed for Anders, der har tilbragt sine første 20 år i byen, før livet bragte ham vidt omkring i de efterfølgende 20 år. "Det bliver som at komme hjem, jeg holder meget af Holstebro," siger Anders, som ser frem til at vende tilbage til sin barndomsby og blive en del af lokalsamfundet igen. Flytningen bliver dog en stor omvæltning for hele familien, der har boet mange år på Sjælland, men de glæder sig til at slå rødder i det vestjyske.

Privat er Anders et stort familiemenneske, og familien betyder rigtig meget for ham. Han elsker også at bruge sine hænder og er glad for gør-det-selv-projekter i hjemmet. Når han ikke er optaget af familielivet eller i gang med projekter, finder man ham måske foran fjernsynet, da han er en ivrig cykelentusiast og elsker alle former for cykelløb.

Til dem, der endnu ikke har mødt ham, opfordrer Anders til at tage en snak med ham: "Jeg vil meget gerne snakke med folk, så tag endelig fat i mig og snak med mig om stort og småt."

Anders og hans familie flytter ind i præsteboligen på Rudesvej i begyndelsen af november.

Vi glæder os til at lære Anders og hans familie bedre at kende og ser frem til et spændende samarbejde i Holstebro Kirke.

Kordegnekontoret

Holstebro Kirke